חווית נסיעה בטויוטה ראב 4 – היברידי

טויוטה ראב 4 היברידי הוא רכב פנאי חסכוני, מרשים ביופיו וידידותי לסביבה. לקחתי אותו לנסיעת מבחן חוויתית ומהנה

 חרשתי איתו את הארץ עם הראב 4, והתיישבתי לסכם את כל מה שיש לי לספר על הראב 4.

עיצוב חיצוני: מכיוון שזה לא קביל לכתוב רק את המילה “וואו” אני נאלצת לפרט: הרכב מרשים מאד מבחינה חיצונית, מעוצב, מלוטש ומושך את העין. מצד אחד הוא נראה רכב פנאי ומצד שני יוקרתי ומעוצב. אהבתי מאד את העיצוב.
בגרסאות הקודמות שלו הרכב היה יותר “ג’יפ” והגרסה החדשה שלו מלוטשת ומעודנת יותר.

עיצוב פנימי: הרכב בגרסה שקיבלתי מושקע מאד מבחינה פנימית, ריפודי עור חומים מהממים, כל הדשבורד מושקע ומעוצב, בגרסה שקיבלתי היה גם גג נפתח (בתוספת תשלום)

המרווח הפנימי: בחלק הקדמי המושבים מרווחים ונוחים מאד לישיבה גם בנסיעות ארוכות. בחלק האחורי תמיד עולה השאלה אם נכנסים 3 כסאות בטיחות, מהבדיקה שערכתי נכנסים שני כסאות בטיחות ויתכן שבאמצע ניתן להכניס גם בוסטר.

תא המטען עם נפח ענק וסף הטענה נמוך כך שהצלחתי בקלות להכניס לתוכו מזוודה עצומה בגודלה. בתוך תא המטען יש רשת שניתן לחבר ולהניח בתוכה חפצים קטנים זה סופר שימושי ונוח.

מולטימדיה: הרכב מצוייד במערכת my toyota שיש בה את כל מה שצריך: וויז, פנגו, אפשרות ליצירת קשר טלפוני עם מוקדי בטחון או עם מוקד של טויוטה לצורך עזרה טכנית או שאלות.

מסך המגע נוח מאד, ההקלדה נעשית בקלות ובמהירות הרבה יותר משאר הרכבים שיצא לי ליסוע בהם. זו הייתה הפתעה נעימה 🙂

הנסיעה ברכב:

בתוך העיר: הנסיעה נוחה מאד, הרכב גבוה ונותן תחושת יציבות וזווית ראיה נוחה ורחבה. ביישוב שאני גרה יש שפע באמפרים ובנסיעה בראב 4 אומנם לא יכלתי לא לחוש לגמרי את הבאמפרים אבל הייתה תחושה שהם נספגים ברכב ולא מעבירים את ההדף עד הנוסעים ברכב אלא נבלמים. סך הכל הנסיעה הייתה נוחה ומוצלחת.

בפקקים: לצערי עקב מחאת הנכים נקלעתי לפקקים איומים ונוראים, הרכב היה כיפי מאד ושקט גם בפקקים.

מחוץ לעיר: הראב 4 מאיץ במהירות ובכל מהירות שנסעתי בה הייתה תחושה שזה לא מזיז לו, הוא לא מתאמץ, לא יכלתי להאיץ למהירויות גבוהות מידי כי אני שומרת חוק אבל בכל מצב הוא פשוט לא התאמץ וכלום לא דגדג לו. בנסיעה לירושלים בעליות הרכב החליק וטס כאילו שום דבר לא קורה.

בשטח: הגרסה שהייתה לי היא רכב היברידי עם הנעה קדמית לא 4X4 ולכן הוא עקרונית לא מיועד לשטח. נסעתי איתו מעט בשבילים קלילים והוא נסע מצויין אבל אני מודה שלא ניסיתי שטח רציני כי זה פשוט לא הייעוד של הרכב.

נתונים חשובים על הרכב בגרסה ההיברידית:
מאיץ מ-0 ל-100 ב8.3 שניות.
צריכת דלק: 20.4 לליטר.
197 כוחות סוס!
נפח מנוע 2,500 סמ”ק
המחיר החל מ-174,900 ש”ח

לקטלוג המלא באתר טויוטה

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן