מה אומרת כל נורה בלוח השעונים?

שמרו את הפוסט: הנורות בלוח המחוונים ברכב שכולם חייבים וחייבות להכיר

נורת צ’ק אנג’ן

נורת צ'ק אנג'ן

הנורה הכי נפוצה שנדלקת היא נורת צ’ק אנג’ן, הנורה מתריעה על תקלה כלשהיא במנוע, זה יכול להיות חיישן לא תקין, צריכת דלק גבוהה ולעיתים מכסה דלק שנשאר פתוח.
אז מה לעשות? לגשת למוסך ולבדוק מה הבעיה. אין צורך לעצור אפשר להמשיך ליסוע ולהגיע בזמן שאפשר למוסך.
שימו לב: לא ניתן לעבור טסט אם הנורה דולקת.
עוד משהו חשוב: אם הנורה מהבהבת יתכן ומדובר על בעיה בפלאגים/ חוטי הצתה במקרה כזה יש לעצור בצד ולגרור את הרכב למוסך.

נורת אלטרנטור

נורת אלטרנטור

הנורה מצביעה על בעיה באלטרנטור (אלטרנטור: מטעין את המצבר בזמן הנסיעה- המצבר הוא בטריה והאלטרנטור טוען אותו כל הזמן) במצב כזה תוכלו להמשיך ליסוע עד שהמצבר מתרוקן, אין צורך לעצור באותו רגע, סעו עד למוסך קרוב או עצרו במקום בטוח כמו תחנת דלק ולא סתם באמצע הכביש. לאחר מכן הזמינו גרר ותבקשו שיקחו את הרכב למוסך, אל תרכשו מצבר משירותי הדרך כי רוב הסיכוי שמדובר על תקלה באלטרנטור ולא במצבר.

נורת חום מנוע

נורת חום מנוע

הנורה מצביעה על כך שהרכב התחמם, עצרו את הרכב בצד באופן מידי (אי עצירה בזמן יכולה לגרום לנזק משמעותי למנוע) ניתן לבדוק אחרי העצירה מה מצב נוזל הקירור אך יש להמתין לפחות 20-30 דקות שהרכב יתקרר. במידה ויש נוזל קירור הזמינו גרר, במידה וחסר נוזל קירור ניתן למלא ולנסות להמשיך בנסיעה ולבדוק שהנורה לא נדלקת שוב.

נורת לחץ שמן

נורת לחץ שמן
נורת לחץ שמן

הנורה מצביעה על ירידה בלחץ השמן ברכב, עצרו את הרכב בצד ובדקו את מצב השמן, יתכן וחסר שמן ברכב ואם כן מלאו והמשיכו בנסיעה. אם יש מספיק שמן ברכב הזמינו גרר ובמוסך יבדקו מדוע נדלקה הנורה. נסיעה עם נורת לחץ שמן דולקת עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע.

נורת בלמים

נורת בלמים

הנורה יכולה להדלק מכמה סיבות: בלם היד אינו מורד (במקרה כזה יש להוריד אותו כמובן) חוסר בנוזל בלמים (נוזל הבלמים אמור להשאר באותו מפלס אם יש מחסור בנוזל בלמים יש לפתור את הבעיה במוסך)
בכל מקרה שהנורה דולקת ולא מדובר על בלם יד שלא מורד יש לעצור בצד במהירות האפשרית.

נורת לחץ אוויר

נורת לחץ אוויר

הנורה מצביעה על לחץ אוויר לא תקין בצמיגים, יש למלא אוויר בצמיגים בהקדם, נסיעה עם לחץ אוויר לא תקין אינה מומלצת. ברכבים מסויימים לאחר מילוי האוויר יש לאפס את הנורה באמצעות כפתור, ברכבים מסויימים הנורה תדלוק בגלל מחסור באוויר בגלגל הרזרבי.

נדלקה לך נורה שלא מופיעה כאן? מוזמנ/ת לקבוצה “תשאלי מוסכניק/ית” בפייסבוק ונשמח לעזור לך בכל שאלה.

רוצה ללמוד עוד? מוזמנת להרשם לניוזלטר השבועי של אוטול’ה ולקבל למייל כתבות שימושיות  וגם הטבות שוות.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן