מציאות מדומה: פורד מפתחת אפשרות לנסיעת מבחן בלי לצאת מהבית

 מציאות מדומה זה כבר כמעט כאן – בקרוב במקום לקחת רכב לנסיעת מבחן תוכלו לנסות אותו מהבית בלי לצאת מהפיג’מה….

חברת פורד מכריזה כי היא נמצאת בתהליך שבסופו הצרכן או הצרכנית מהבית יוכלו להשתמש בטכנולוגיות מציאות מדומה על מנת לדמות את הרכב הרצוי, לחוש איך הוא מתמודד עם תנאי שטח שונים וכך להחליט על קניית הרכב מהבית! קצת מטורף, אבל זה הולך לקרות…

״זה דף חדש לגמרי. קל לדמיין איך מישהו שמעוניין לקנות ג׳יפ יוכל להתנסות בחויית הנהיגה ברכב שטח כזה ולקחת אותו לנסיעת מבחן בדיונות בלי לעזוב את הנוחיות של הבית״, אמר ג׳פרי נובאק, מנהל חוויה דיגיטלית עולמית בפורד.
״באותה מידה, אם אתם מעוניינים לרכוש מכונית עירונית תוכלו להישאר בבית ברוגע ולנסות לארגן את שעות השיא של סבב האיסוף מבית הספר בעודכם בפיג׳מה, לאחר שהשכבתם את הילדים לישון״.

הטכנולוגיה הזאת אינה חדשה, כבר היום ניתן בעת ביצוע קנייה מקוונת לבדוק למשל איך הבגד יראה עלינו, בתחום הרכב עדיין אין את האפשרות הזאת וזה מה שפורד הולכים לעשות.

מחקרים מוכיחים שכאשר אנשים קונים רכב מה שכמעט הכי משפיע זהו ההיבט הרגשי, הפגישה הראשונה עם הרכב, המבט הראשון, הנסיעה הראשונה זה מה שגורם לאנשים להתאהב ברכב ולהחליט לקנות אותו. כאשר תהיה האפשרות של מציאות מדומה יהיה אפשר לדמות מצב של נסיעה ברכב למשך כמה זמן שנרצה וכך להחליט אם רוצים את הרכב.

אני אישית בחרתי את הרכב שלי לפי הנהמה של המנוע, נכנסתי לרכב ליסוע בו, שמעתי את הרעש של הרכב ומיד התאהבתי. האפשרות של לעשות את זה מהבית יכולה להיות מדהימה ולעזור במיוחד לקבל את הרושם הראשוני לפני שיוצאים מהבית והולכים לפגוש פיזית את הרכב.
אני לא חושבת שזה יהיה תחליך לבדיקה אמיתית של הרכב אבל אין ספק שזה יכולה לעזור להרגיש את הרכב לפני שרואים אותו במציאות ולדעת אם יש צורך להתאמץ וללכת לנסיעת מבחן אמיתית.

״אנחנו מדמיינים שיום אחד, הלקוחות יוכלו לבחור את הדגם שבו הם מעוניינים – החל מהצבע וכלה בגימור המדויק של החלל הפנימי – וכן את הזמן והמקום שאותו ברצונם לדמות. לאחר מכן ניתן יהיה לשחזר את התרחיש הזה על בסיס התאמה אישית״, אמר נובאק. ״אין שום גבול לעומק הפירוט. האפשרויות ממש אינסופיות״.

פורד כבר עושה שימוש נרחב במציאות מדומה בתהליך העיצוב. המתקן החדשני אשר פועל ב-Design Studio בקלן שבגרמניה, מאפשר למעצבים לחוות את כלי הרכב בצורה מלאה, בלי שיצטרכו אב טיפוס פיזי. הדבר מאפשר להם ללטש את מראה וגימור החומרים באיכות הגבוהה ביותר ולהשלים את העבודה בצורה מהירה ויעילה יותר.

״אנשים מחליטים אם הם אוהבים מוצר או לא תוך שלוש דקות, והדבר נכון גם למכונית״, אמר אמקו לינארטס, מנהל תפעול עיצוב פנים בפורד. ״ברגע שבו אתם נכנסים לרכב אתם יוצרים קשר עם הריח, התחושה של המשטחים או הקול שמשמיעה דלת המכונית כשסוגרים אותה; הדברים האלה בעלי עוצמה ויתכן שאנחנו, כמעצבים, יכולים לסייע ביצירת החוויה המושלמת עבור הלקוח״.

לסיכום: בעתיד תוכלו לבחון רכב מהבית, מתי זה יקרה? לא ברור. אבל אין ספק שזה יהיה מעניין 🙂

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן