ליסינג לפרטיים – מה זה ולמי זה מתאים? כמה דברים שכדאי לדעת.

מתלבטים אם לקנות רכב או לשכור מליסינג? אם כן, זו הכתבה בשבילכם, היתרונות, החסרונות והאם אפשר לעשות זאת בלי הון עצמי.

לא פשוט להיות בן אדם עם שכר ממוצע בישראל. במדינה בה השכר החציוני הוא 6,700 שקלים, מחיר דירה עומד על 150 משכורות בממוצע וכרטיס לקולנוע כבר הגיע ל-40 שקלים, נראה כי אין ברירה וחייבים לעשות ויתורים מסוימים.

ליסינג
בכל שנה נשברים שיאי המכירות של רכבים חדשים

אולם, נראה שאחד הוויתורים שמרבית האזרחים בישראל מתקשים לעשות הוא וויתור על רכישת רכב פרטי. בעשורים האחרונים הושרשה אצל הציבור הישראלי תפיסה של רכב כנכס מרכזי בחיים, ורכישה של אחד כזה תרמה לאפקט פסיכולוגי של רוגע ויציבות.

עם זאת, עלינו לשים לב לשינויים שנערכים ולראות עד כמה אותו נכס הפך במידה מסוימת לנטל – נכון להיום, עלות אחזקת רכב ממוצעת לחודש עומדת על כ-1,050 שקלים, ולא נראית ירידה משמעותית באופק. במידה ואתם לא במצב חריג בנושא, זה אומר שעליכם לספוג הוצאה שנתית של 12,500 שקלים רק על תיקוני ה”נכס” שלכם. אותו נכס שההוצאה הראשונית עליו הייתה בערך 100,000 שקלים. ההוצאות האסטרונומיות הללו החלו לגרום לצרכנים רבים לפזול לעבר אפשרויות אחרות בשוק, ובצדק. כיום, כבר אין צורך בלקיחת הלוואות ושבירת חסכונות כדי ליהנות מהריח ומהתחושה של רכב חדש מהניילונים מהיבואן.

צרכנות חכמה, גם בעולם הרכב

חכירת רכב במסגרת עסקת ליסינג תפעולי לפרטיים מאפשרת לכל אדם להחליט אם הוא מעדיף לקבל את היתרונות של רכב חדש עם הוצאה מינימלית באופן יחסי, או לקבל את תחושת ה”בעלות” שרק מרוקנת לנו את הכיס.
ליסינג
שתי עסקאות הליסינג העיקריות הן ליסינג תפעולי לפרטיים וליסינג מימוני:

במסגרת עסקת ליסינג תפעולי לפרטיים, משלמים מקדמה נמוכה של כ- 9,000 ₪ ולאחר מכן תשלום חודשי, שמקנה שקט נפשי ומכסה הוצאות אחזקה, כיסוי ביטוחי, טיפולים, החלפת צמיגים והחלפת מצבר – הוצאות עליהן היינו משלמים את אותם 1,050 שקלים בחודש.
יש לציין כי גם התוספת לכיסוי ביטוחי עבור נהג צעיר בעסקה זו תהיה זולה משמעותית לעומת מחירי השוק. ההתחייבות לעסקה היא לשלוש שנים, ובסופה ניתן להמשיך לרכב חדש אחר, או לרכוש את הרכב במחיר הנמוך ב-15% ממחיר המחירון.

במסגרת עסקת ליסינג מימוני, משלמים מקדמה גמישה החל מ-%10 מערך הרכב ותשלומים  חודשיים לתקופה של עד שלוש שנים (כשגובה ההחזר החודשי משתנה לפי סוג הרכב, שנת הייצור, אבזור וכמובן יכולת הרוכש להתחייב לסכום זה או אחר מדי חודש), ובסיום התקופה קיימת האפשרות להחזיר את המכונית לחברת הליסינג או להתגלגל לעסקה חדשה.

מי שלא מוותר על תחושת הבעלות ובכל זאת מעוניין ברכב שיהיה “שלו”, יכול לרכוש אחד חדש מחברת הליסינג בשיטת
“0 קילומטר”. במסגרת שיטה זו, מחיר הרכב יהיה נמוך ממחיר היבואן, אך הרוכש ירשם בתור יד שניה על הרכב.

מוטי ברטון, מנכ”ל שלמה רכב חדש, מדגיש: “שינוי התפיסה הצרכנית הוא דבר שתלוי בנו, ועלינו להפטר מהרגלים מיושנים שפוגעים באיכות החיים. חכירת רכב מאפשרת שקט נפשי – אין צורך בשריפת זמן על קנייה ומכירה, בזבוזי אנרגיות וויכוחים מיותרים עם בעל המוסך. מלבד זאת, אין צורך בהון התחלתי מוגזם שיחנוק אותנו מבחינה כלכלית”.

ליסינג
במקום לבלות כל חודש במוסך

“גם המספרים נוטים באופן מובהק לטובת החכירה,” הוא מוסיף, “בארצות הברית מעל 90% מהרכבים נחכרים באמצעות עסקאות ליסינג ובאירופה מעל 60%, כך שניתן לראות כי מרבית האוכלוסייה בעולם מבינה שעליה ליישם פתרונות גמישים והגיוניים יותר. גם בישראל החלו להבין מה נכון ומשתלם, וכיום מעל 20% מהרכבים נצרכים מחברות ליסינג דרך מגוון עסקאות החכירה השונות. המספרים מראים על פוטנציאל עצום והם במגמת עלייה”.

משתלם גם למי שיש לו הון התחלתי

מלבד העובדה שאין צורך בהוצאה ראשונית גבוהה, חשוב לזכור כי חכירת רכב גורמת לנו “לאבד” כסף בטווח הארוך. מרגע המכירה הראשונית, ערך הרכב יורד בכ-10% עד 15% בשל הפיכתו לרכב משומש. לאחר מכן, הרכב מאבד כ-1% עד 1.5% מערכו בכל חודש על הכביש. הסכומים המוגזמים הללו גורמים לכך שכל רכב חדש שנרכוש יאבד בממוצע כמעט 50% (!) משוויו תוך שלוש שנים בלבד, מחצית מערכו ההתחלתי.

“רבים ממשתמשי וצרכני הליסינג הם אנשים צעירים יותר, בעלי גמישות תפיסתית שמצליחים להשתחרר ממוסכמות חברתיות,” מספר ברטון, “אך המסלולים הללו באמת מתאימים לכולם. מגוון האפשרויות הרחב שקיים בעולם הרכב מאפשר לנו ליהנות ממסלול מותאם באופן אישי, יתרונות של נזילות כלכלית, איכות חיים גבוהה יותר ומחופש הבחירה להחליף את אמצעי התחבורה כמעט בכל זמן נתון.” כך שהיום אין צורך לחוש תסכול מירידת הערך, אלא רק ליהנות מהמחשבה על הרכב החדש הבא שננהג עליו.

תודה לשלמה sixt על העזרה בהכנת הכתבה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן