סקודה יטי – נוכחות עם אופי, סיכום חווית נסיעה

סקודה יטי- רכב פנאי, עם מרווח פנימי ענק במיוחד מאחור, רכב גבוה ונוח לעלות אליו, מעוצב יפה ומתאים לטיולים בקטנה.

הרכב הוא שילוב של מכונית עירונית לבין ביצועי שטח, רכב חסכוני בדלק, עם עיצוב חיצוני מרשים וחלל פנימי מרווח ומשפחתי.

קיבלתי את הסקודה יטי לנסיעת מבחן לסוף שבוע, נסעתי איתו להעביר סדנה בלוד, לטיול קטן לפארק אפק ולירושלים.
מבחינה חיצונית העיצוב של הסקודה יטי עונה על ההגדרה של ג’יפון, לא ג’יפ בומבסטי וענק אלא ג’יפון, רך למראה, חמוד מרשים אבל סולידי.


מאחור המושבים מתאימים לחמישה מבוגרים, נוח לשבת מאחור ואין תחושת צפיפות, יש פתחי מזגן מאחור סופר שימושי גם בחורף כשקר וגם בקיץ כשחם, לדעתי אוורור מאחור זה פרמטר חשוב.

בישיבה על כסא הנהג התחושה נוחה מאד, הרכב גבוה וזה מאד כיף להכנס לרכב גבוה כשאין צורך להתכופף.
תא המטען גדול ומכיל 321 ליטרים, ניתן לקפל את המושבים ולקבל תא מטען בנפח 1485 ליטרים.

המושבים האחוריים של סקודה יטי ניתנים לשינוי בכמה צורות ומאפשרים להגדיל את הרכב בו-זמנית לממדים של מסחרית קטנה, הודות למושבים האחוריים הנשלפים החוצה בקלות. ברכב קיימת מערכת Varioflex המורכבת משלושה מושבים אחוריים נפרדים שניתן לתמרן כל אחד מהם בנפרד. המושבים החיצוניים ניתנים להזזה לפנים ולאחור.
לאחר הסרת המושב האמצעי, ניתן להזיז אותם לכיוון מרכז הרכב, וכך לייצר מרחב גדול מהרגיל עבור שני נוסעים מאחור. משענות הגב של כל שלושת המושבים מתקפלות עד לכריות המושבים, ולאחר מכן ניתן לקפל את המושבים כך שהם נצמדים לגב המושבים הקדמיים (ומתחברים למשענות הראש באמצעות ווים קטנים). במצב זה ניתן גם לשלוף החוצה את המושבים.

בתא המטען אגב יש מתלים מיוחדים לתליית שקיות (מי שמשתמש בשקיות למרות שהן עולות עכשיו 10 אגורות) בתא המטען יש גם מערכת רשתות שניתן לחבר על מנת להניח חפצים בנוחות. רואים בהחלט שיש מחשבה יצירתית סביב תא המטען.

כרגיל, דלת תא המטען גבוהה אבל יש ידית אחיזה שבאמצעותה גמדות כמוני יכולות לסגור את תא המטען בקלות.
האחסון ברכב מפנק למדי וכולל תא למשקפי שמש, תא ליד מושב הנהג ותא כפפות מואר, בסך הכל אין בעיית אחסון ברכב.

מבחינת נהיגה, קודם כל תנוחת הנהיגה נוחה מאד, כיף לשבת כשהרכב גבוה ורואים את כל הכביש מלמעלה, הנהיגה עצמה שקטה, הרכב מרגיש יציב על הכביש וסופג מהמורות.

ברכב קיימת מערכת סטארט-סטופ המדוממת את המנוע בזמן עצירה כמו למשל בזמן המתנה ברמזור, המערכת עוזרת לחסוך בדלק וחשובה לאיכות הסביבה, יש אפשרות למי שלא מתחברת לרעיון לכבות את המערכת בתחילת הנסיעה.

סקודה יטי מיועדת למשפחות שאוהבות מידי פעם לצאת לטיולים קטנים וכו’ הנהיגה בהתאם לכך, זה לא רכב שמאיץ כמו משוגע אבל למטרה שאלייה הוא מיועד הוא מתאים.
המנוע של הרכב הוא קטן יחסית 1.2 ליטר ולכן חסכוני מאד בדלק, אני חייבת לציין שיחסית למנוע בגודל כזה הביצועים של הרכב מאד יפים. הרכב קיים גם בגרסה של 1.4 ליטר.

משפחות שאוהבות לטייל בקטנה…

לסיכום: סקודה יטי מתאימה למשפחה שרוצה מידי פעם לטייל, להנות מרכב נוח מאד, גבוה, חסכוני בדלק ובעל מראה חמוד אבל מרשים או איך שקוראים לזה בסקודה נוכחות עם אופי 🙂

מחיר החל מ- 129,990 ש”ח.

הרכב קיים גם בגרסת 4×4

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן