פיג’ו 3008: חווית נסיעה

זו אחת הפעמים הבודדות שנהגתי ברכב ושמתי לב שאשכרה נהגים בכביש סובבו את המבט על הרכב שנהגתי בו 🙂
סיכום חווית הנהיגה בפיג’ו 3008.

אחד השינויים הבולטים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא כניסתם של רכבי הקרוסאובר למיינסטרים, אנשים ומשפחות שרצו לרכוש רכבים משפחתיים קונים במקרים רבים רכב קרוסאובר במחיר דומה לרכב משפחתי.
זו הסיבה שהקטגוריה הזאת היא הקטגוריה הייתה הכי צומחת בשנה הקודמת.

אחד הרכבים האלו הוא פיג’ו 3008, נסעתי עליו יומיים וזו ההתרשמות שלי ממנו:

פיג’ו 3008 (ובמיוחד בצבע זהב כמו שקיבלתי) הוא רכב מרשים לכל הדעות, הצד החיצוני שלו מעוצב בצורה שמושכת את העין, הוא נראה רכב מסיבי, יוקרתי אבל לא יותר מידי בומבסטי.
כאשר נכנסים פנימה הוא מרשים פי כמה וכמה. כל סביבת הנהגת מוצב בסגנון תא טייסים, זה מתחיל באורות למעלה, ממשיך במערכת המולטימדיה והכפתורים ובלוח המחוונים. החומרים בסביבת הנהג מרגישים איכותיים וחזקים.
ההגה קטן יחסית וקל (כמו בכל דגמי פיג’ו) רואים שהושקעו מאמצים רבים לעיצוב סביבת נהג יפה ומיוחדת.

אגב, לוח המחוונים תומך בעברית כמעט במאה אחוז. ועוד משהו חשוב – הלוח ניתן להתאמה אישית עם מגוון אופציות ענקי. למשל, אפשר להגדיר שבמסך במקום לראות את כל הנתונים תראו רק את מהירות הנסיעה. זה ממש מגניב :)
מערכת המולטימדיה: המערכת עם מסך 12 אינצ’ ומתחתיה כפתורים לניווט קל. חסרון קטן שבשעות הערב לא רואים מה יש בכל כפתור, תאורה קטנה הייתה פותרת את הבעיה. אפשר כמובן להדליק את התאורה העליונה ולראות מצויין אבל זה הרבה פחות נוח. בורר ההילוכים נראה מתוחכם ויוקרתי ואחרי הסתגלות קל מאד להשתמש בו.

הכנתי סרטון קצר שמראה את הרכב מבחוץ, את לוח המחוונים ואת בורר ההילוכים וסביבת הנהג 🙂


תא המטען:
התא מרווח וגדול מאד, ובלחיצת כפתור המושבים האחוריים מתקפלים ונוצר משטח גדול להעמסת דברים שקונים באיקאה 🙂
בעיה ידועה שחוזרת על עצמה ברכבים רבים זה תא מטען עם דלת גבוהה ואז נשים נמוכות כמוני מתקשות להגיע לסגור, בפיג’ו 3008 ישנה ידית בתוך דלת תא המטען שמקלה את סגירת תא המטען.

חווית הנסיעה:
בתוך העיר הנסיעה נוחה מאד, הרכב גבוהה וזה מאד כיף 🙂 הכביש לא מורגש והנסיעה חלקה ונעימה. גם בכבישים בין עירוניים. האמת, שבגלל עיצובו של הרכב היו לי ממנו ציפיות שהוא יהיה חזק יותר, שיהיה קל להאיץ ושהוא יהיה יותר עוצמתי, אך כשרציתי להאיץ הוא עשה זאת בעוצמה פחות ממש שחשבתי שהוא יהיה.
בסך הכל הנסיעה הייתה נעימה מאד, חלקה ורגועה ושקטה מאד, למעשה מדובר על אחד מהרכבים השקטים ביותר שנסעתי בהם לאחרונה. הרכב שנסעתי בו היה עם מנוע דיזל (לא בנזין 95 כמו שאנחנו רגילות) בד”כ רכבים שממונעים בדיזל יותר רועשים אבל הנסיעה הייתה שקטה מאד. דרגת הזיהום אוויר שלו היא 2 שיחסית לדיזל נחשב מאד נמוך.

לסיכום:
הרכב יפה מאד, נוח לנסיעה, משדר גם במראה וגם בנסיעה חוזק וכוח יחד עם עיצוב נוחות ושימושיות. רכב מעולה למי שמחפשת רכב קרוסאובר במחיר שפוי בלי להתפשר. מחירו של הרכב מתחיל ב- 139,000 ש”ח.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן