נהגת חדשה: צופרים לך ואת נלחצת? הנה כמה טיפים שיעזרו לך

“מי נתן לך רשיון?” “את עיוורת?” “אולי תגדילי את המספר במשקפיים” אלו רק חלק מהמשפטים ששמעתי מנהגים אחרים בכביש כשהייתי נהגת חדשה 🙂

אני זוכרת את עצמי נוסעת בתור נהגת חדשה בפעמים הראשונות לבדי ברכב, רועדת מפחד, מפחדת להגביר את המהירות מעל 80 קמ”ש, צפרו לי, הבהבו לי וצעקו עלי ומה לא?

יומיים אחרי שקניתי את הרכב היה ליל הסדר, סיכמנו עם המשפחה בירושלים שניסע אלייהם, פחדתי מאד לנהוג לבד עד ירושלים בערך 60 ק”מ.

אך מצד שני, הרגע קניתי רכב, לא חבל ליסוע באוטובוסים?

נסענו לירושלים וכל הדרך הלב דפק בחזקה, הייתי בטוחה שאני הולכת למות בתאונה והיו לי תרחישים מאד גרועים בראש לגבי מה שיקרה לי…

כעבור כמה שבועות יצאתי מחניה ברחוב חד סטרי ובטעות יצאתי שמאלה במקום ימינה, הגיחה ממולי משאית ענקית וצפרה לי, הבנתי שאני נוסעת נגד כיוון התנועה ונלחצתי מאד, נסעתי רוורס ונתקעתי ברכב שחנה באדום לבן.
ברכב היה במקרה מורה נהיגה ואחרי שהחלפנו פרטים הוא אמר לי משפט שלעולם לא אשכח!
“גם אם יצפרו לך מליון שנה שום דבר לא שווה את זה שתלחצי!!

חקקתי את המשפט על לוח ליבי ולמרות שאני לא נהגת חדשה אני עדיין מיישמת אותי מידי פעם.
לפעמים כשאני רוצה להכנס לחנייה במיוחד בתל-אביב, ומגיעה מכונית מאחוריי ואני צריכה לחנות כשמישהו ממתין פתאום נהיית לי חרדת ביצוע ואני לא מצליחה אז אני משנננת לעצמי את המשפט הזה “שום דבר לא שווה את הלחץ שלך”

הנה כמה טיפים לנהגות חדשות:
– אם קשה לך ליסוע מהר סעי בנתיב הימני, מי שרוצה לעקוף – מוזמן! 🙂
– אם את צריכה לחנות במיוחד באזורים שקשה למצוא חניה אל תוותרי בקלות על חנייה שמצאת. שהרכב שמאחור יצפור. אם אפשר תכנסי חלקית לחנייה העיקר שהרכב הצופר יסע, לאחר מכן תנסי שוב לחנות בצורה מסודרת ובלי לחץ.
– אם יש בסביבתך אנשים שכאשר הם איתך ברכב זה גורם לך להלחץ העדיפים לא ליסוע איתם. או לחלופין נהלי איתם שיחה רגועה על הנושא והסבירי להם שחשוב לך לצבור נסיון בנהיגה.

בהצלחה!!

לכל שאלה את מוזמנת להכנס לקבוצת הפייסבוק שלנו נהגות חדשות ולהתייעץ

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן