יש לך רכב חדש? אין לך פטור מבדיקת שמן ומים

יש מיתוס שאומר שאם יש לך רכב חדש את לא צריכה לבדוק שמן ומים. הגיע הזמן להפריך אותו ולהסביר למה כדאי להקפיד על כך גם אם הרכב שלך דנדש  🙂

אני זוכרת שכשעבדתי בבזק בתמיכה טכנית אנשים היו מתקשרים ומתפלאים: “איך לא עובד לי האינטרנט? אתמול הוא עבד בסדר גמור” ואנחנו היינו צוחקים, כי זה טבען של תקלות אתמול הכל עבד תקין והיום לא.

אז בתחום האינטרט באמת יש פחות שליטה על תקלות אך כאשר מדובר על תקלה ברכב יש לנו אפשרות במידה מסויימת לשלוט על זה, לבצע בדיקות וכך להיות פחות מופתעות או לזהות מראש תקלות.

לי אישית יש רכב ישן, אני בודקת שמן באופן קבוע כמובן. קרה לי שבדקתי שמן וראיתי שחסר מעט שמן, אחרי מספר ימים בדקתי שוב והיה חסר עוד קצת. הבנתי שישנה בעיה וניגשתי למוסך. הבעיה הייתה בגומיה קטנה שכנראה לא הותקנה כמו שצריך או שהייתה פגומה והיא זו שגרמה לדליפה. אם לא הייתי בודקת שמן והייתי מחכה עד לטיפול הבא הנזק שהיה נגרם לרכב היה הרבה יותר משמעותי.
בדיקת שמן ומים

אלו רק חלק מהסיבות שגם ברכב חדש כדאי לבדוק שמן ומים ולא לזלזל בבדיקה ולחשוב שהיא בתוקף רק לרכבים ישנים. אומנם תדירות הבדיקה לא צריכה להיות כמו ברכב ישן אך עדיין מדובר על בדיקה חשובה שמומלץ לבצע.
הנה כמה דוגמאות לתקלות שיכולות לקרות גם ברכבים חדשים:
– קורים מצבים שגם ברכב חדש מותקן במוסך בטעות מסנן שמן לא מתאים. במקרה כזה עלולה להיות נזילת שמן. כדי לאתר את הנזילה ולמנוע נזק צריך לבדוק מידי פעם שמן ומים.
– קורים מצבים שבגלל תקלות בייצור יכול להגרם מצב של חוסר בשמן או במים ובדיקת שמן ומים באופן קבוע יכולה לעזור למצוא את התקלה בזמן.
דוגמה לעוד תקלה אפשרית היא גומיה או אטם שנפגמו במהלך הייצור ויכולים לגרום לנזילה.
– ברוב הרכבים תהיה התרעה בצורת מנורה רק כאשר מצב החוסר בשמן קריטי, או במצב שהרכב כבר מתחמם ולעיתים זה כבר מאוחר מידי. אלו הסיבות שגם אם הרכב חדש מומלץ לבצע מפעם לפעם בדיקת שמן ומים ולא לסמוך על הטיפול השנתי במוסך.
אם את לא יודעת איך לבצע את הבדיקה את מוזמנת להרשם לאחת מהסדנאות של אוטול’ה וללמוד הכל על בדיקת שמן ומים, להכיר את הרכב ללמוד להחליף גלגל ועוד.
הנה לינק לפוסט שמסביר איך לבדוק שמן ומים.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן