טיפים להתמודדות עם חרדת נהיגה

כיצד ניתן להתמודד עם החרדה ואיך אפשר להתגבר עליה וליהנות מאורח חיים תקין? הנה כמה טיפים שכדאי להכיר.

במאמר שפורסם בעיתון “מעריב” הוצגו הערכות לפיהן 6%-10% מהנהגים בישראל סובלים במידה כזו או אחרת מחרדת נהיגה.

ביקשתי מתומר גפן מורה נהיגה, מומחה לטיפול בחרדת נהיגה, שיתן לי כמה טיפים להתמודות עם חרדת נהיגה.
והנה הם לפנייכן.

מהי חרדות נהיגה?

חרדת נהיגה היא חרדה אשר יכולות להיות לה סיבות רבות וכן אופני ביטוי שונים. בניגוד לתפיסה הרווחת, חרדות נהיגה אינן רק תולדה של אירוע טראומטי כמו תאונה דרכים או “כמעט תאונה”. למעשה, חרדת נהיגה עלולה להופיע אצל אדם גם ללא כל קשר לאירוע מסוים. כמו כן, אופן הביטוי של החרדה משתנה מאדם לאדם. החל מסירוב מוחלט להוציא רישיון נהיגה, עובר בהוצאת רישיון נהיגה ואפסונו בארנק ללא שימוש, וכלה בנהיגה תחת לחץ או בתנאים ספציפיים בלבד (למשל, הימנעות מנהיגה בגשם, חושך, דרכים מהירות וכדומה).

כיצד מתמודדים?

עכשיו, לאחר שהבנו מעט מהי חרדת נהיגה, הבה נפנה לשלב המעשי. כלומר, נבחן בקצרה מספר טיפים עקרוניים ויעילים אשר יכולים לסייע בהתמודדות עם חרדות נהיגה מסוגים שונים. שימו לב, חרדת נהיגה דורשת לא אחת פנייה לבעל מקצוע אשר יעזור להתנעת התהליך או למעקב אחריו. טיפול נכון וממוקד בחרדה, תוך כדי התייחסות להיבטיה ואופניה אצל האדם הספציפי, יביא לשינוי משמעותי באורח החיים ובנכונות לעלות על ההגה.

כדי להתגבר על החרדה צריך לדעת מה עומד מאחורייה, ולהבין כיצד היא באה אצלך לידי ביטוי, תומר נותן גם טיפים מעולים לנהיגה נכונה, איך לנהוג, איפה ומתי.

להמשך הכתבה המלאה, המפורטת והשימושית מאד לחצי כאן>>

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן