“יש לי עיניים בגב” – נעים להכיר חיישני רוורס

חיישני רוורס הם כמו עיניים בגב. רוצה ליסוע לאחור וחוששת להתקע ברכב שמאחורייך? זה הפתרון עבורך

אני לא אשכח את הרגע הזה, נסעתי לאחור ופתאום שמעתי בוום ענק! נפל לי הלב והייתי בטוחה שפגעתי במישהו או שחצי מהאוטו התרסק. לא הבנתי אך יכול להיות שחיישני הרוורס לא צפצפו לי כשנסעתי לאחור.
ואז הבנתי, נסעתי רוורס ומאחורי היה “צפרדע” פח זבל ענק שהחלק שפנה אלי היה באלכסון, חיישני הרוורס לא זיהו את הפח בגלל הצורה שלו ואני התנגשתי עם חלקו האחורי של הרכב בפח. למזלי הרב זה נגמר בצלקת קטנה לרכב שנשארה עד היום ומזכירה לי תמיד להסתכל טוב כשאני נוסעת לאחור ולא להסתמך במאה אחוז על החיישנים.

חיישני רוורס הם הפתרון האולטימטיבי למצב שבו את רוצה ליסוע לאחור ולא באמת יכולה לראות מה קורה שם. ישנן מערכות שעובדות על בסיס של גלי קול וישנם מערכות המבוססות על מצלמה שמעבירה לנהגת את מה שמתרחש מאחורי הרכב. על מנת להשתמש נכון במערכת יש להתייחס אלייה כמערכת עזר לחנייה ולא כאביזר בטיחות, כלומר להתבונן היטב במראות למרות קיום המערכת.

למערכת יש גם חסרונות משום שחפצים בצרות מסויימות היא לא תופסת כמו שקרה לי עם הפח זבל.

אם ברכב שלך לא מותקנים חיישני חניה ניתן לרכוש כאלו החל מ-100 ש”ח להתקנה עצמית. מדובר על ערכה של 5 חיישנים מתאימים לצבע הרכב הערכה כוללת את כל מה שצריך לצורך ההתקנה. אפשר גם לרכוש במחיר מעט יותר גבוה כולל התקנה. ההתקנה מתבצעת ע”י קידוח חורים ברכב.  ההמלצה היא לתת לבעל/ת מקצוע להתקין.
ניתן לקנות ערכת חיישנים מאיביי במחיר זול יותר ואז כמובן יש לקחת בחשבון המתנה למשלוח וחיפוש מקום שעושה התקנה

אפשרות נוספת לרכוש חיישנים ללא צורך בקידוח בעלות גבוהה יותר או מצלמת רוורס ומסך המותקנים ברכב ומאפשרים לראות את המרחש מאחור בזמן הנסיעה.

בכל מקרה מומלץ מאד שיהיו חיישנים או מצלמות בכל רכב. מספיק שזה יחסוך לך פעם אחת שריטה ברכב וכבר כיסית את העלות של החיישנים או המצלמה.

דוגמאות לחיישני רוורס מאיביי

חיישני רוורס

חיישני רוורס

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן