הונדה גאז’ חווית נסיעה

תנוחת הנהיגה הנוחה, קיפול המושבים החדשני, העיצוב, הבטיחות והנוחות הופכים את הונדה גאז’ לאחד מהרכבים הפופולריים.

הונדה גאז’ מוגדרת כרכב סופר מיני, המתחרות העיקריות שלו הן טויוטה יאריס, סקודה פאביה, יונדאי I20, פורד פיאסטה, ופיג’ו 208. (הנה הסבר על ההבדל בין רכב מיני לסופר מיני)
קיבלתי את הרכב לנסיעת מבחן, נסעתי בו, והנה ההתרשמות שלי ממנה. 

מבחינה חיצונית אהבתי מאד את העיצוב עם הקווים המעוגלים. לטעמי הרכב משדר רכב צעיר ודינמי. הוא נראה לא רכב מיני אבל גם לא מידי משפחתי וסולידי. משהו חמוד באמצע. קוראים לזה סופר מיני.

העיצוב פנימי  של תא הנוסעים או הנוסעות מעוצב במראה מודרני-הייטקי, מערכת המולטימדיה כוללת בקרת אקלים (תלוי ברמת האבזור) אין תחושה של רכב מאד יוקרתי. אך העיצוב והגימור עונים על הציפיות ובסך הכל נראים טוב.

כאשר נכנסתי לרכב ורציתי להפעיל את הרדיו מעט התקשתי עם התפעול של המערכת. מבירורים שערכתי אני לא היחידה. מניחה שמי שקונה את הרכב מתרגלת בסופו של דבר.

לדעתי האישית, היתרון הענק של הרכב הוא המרחב הפנימי הענק והאפשרויות הרבות, ניתן לקפל את המושבים במגוון צורות כדי שיתאימו לכל מטרה, להכניס ציוד, עגלות, ארגזים, קניות או כל דבר אחר.

הנה סרטון שממחיש את אפשרויות הקיפול של המושבים. בעיני, מדובר על יתרון עצום במיוחד למשפחות עם ילדים שצריכים לקחת עגלה, אופניים, בימבה, שקיות וכו’

 

כאשר יושבים בתוך הרכב הדבר הכי בולט זה הנוחות והמרווח הפנימי. כיף לשבת על המושב האחורי, יש מרווח נאה מאד לרגליים. גם תא המטען מכובד. הוא אומנם בגודל 354 ליטר, אך אם תפתחי את המושבים תקבלי תא מטען ענק בגודל 1314 ליטר.

הנסיעה עצמה הייתה לי נוחה, ההגה הרגיש קל ונעים. בסך הכל חווית נסיעה חיובית. תנוחת הנהיגה גם הייתה מעולה. יש תחושה כאשר יושבים ברכב כאילו נמצאים ברכב גבוה ויציב. שדה הראייה מעולה והרבה מזה בזכות החלונות הקטנים בצדדים.

מבחינת בטיחות: הרכב מצוייד במספר מערכות חשובות:

  • מערכת CTBA מערכת בלימה עירונית אקטיבית, המערכת אמורה למנוע התנגשות עם הרכב שמלפנים, כאשר נוהגים באזורים עירוניים במהירות של 5-30 קמ”ש המערכת מזהה את המרחק לרכב שמקדימה. ואם ניסע מידי מהר היא תתריע בצפצופים ואם בכל זאת תמשיכי להתקדם המערכת תגרום תפעיל את בלימת החירום.
  • מערכת להתראת התנגשות מלפנים- המערכת מזהה סכנת התנגשות מלפנים כאשר נוסעים מעל 15 קמ”ש. (המערכת נמצאת בדגם קומפורט)
  • מערכת לזיהוי תמרורים, המערכת מזהה תמרורי מהירות, איסור על עקיפה וכו’ (המערכת נמצאת בדגם קומפורט)
  • מערכת אזהרה על סטייה מנתיב, אם תסטי מנתיב בלי לאותת המערכת תזהה זאת ותתריע על כך. (המערכת נמצאת בדגם קומפורט)הנה סקירת וידאו של אתר iCar, בסקירה ניתן לראות את הרכב ולקבל עוד אינפורמציה.הנה סרטון של Icar שמסביר כמה דברים חשובים על הרכב למי שמעוניינת לצפות במקום לקרוא.

מבחינת אמינות, הונדה דורגה כיצרנית הרכב האמינה ביותר בסקר שערך ארגון הצרכנים והמשתמשים האירופאי (OCU) בקרב 30,000 נהגים אירופאיים. הסקר שהתמקד באמינות ובחוויית הנהיגה, כלל 178 דגמים שונים של מכוניות.הונדה השיגה את הדירוג הגבוה ביותר בסקר האמינות וזכתה לציון של 93 מתוך 100. 79% מהנשאלים בסקר אמרו כי הם ממליצים על רכבי הונדה. עוד על פי תוצאות הסקר: הונדה ג’אז צפויה “לבלות” פחות במוסך בהשוואה לדגמי יצרנים אחרים. גם  דגמי סיוויק, CRV, ואינסייט של הונדה דורגו בין המכוניות שמגיעות פחות למוסכים. 4 דגמים אלה ממוקמים כולם בדירוג 10 הרכבים האמינים ביותר.

לסיכום: הונדה גאז’ הוא רכב חסכוני מאד בדלק(כ-16 ק”מ לליטר) הוא רכב נוח לנסיעה, המרחב הפנימי גדול מאד והמושבים המתקפלים גורמים לה להיות מכונית מושלמת למשפחות קטנות.

אנחנו בתור זוג עם ילדה אחת בת 3 עברנו חווית נסיעה טובה מאד עם הרכב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן