זהירות ילדים באוטו

נוסעים עם הילדים באוטו ושומעים כל רגע “אמא, אני רעבה” “מתי מגיעים?” “משעמם לי!”?

נסיעה עם ילדים באוטו יכולה להיות סיוט. ובכנות? אפשר להבין אותם, הם כבולים לכסא, לעיתים יושבים לבד מאחור, והם בעיקר משועממים.
אבל אפשר גם אחרת. אם לפני הנסיעה נתארגן מראש, נכין דברים ומשחקים, הנסיעה תוכל להפוך לחוויה ואפילו לזמן איכות.

  1. אוכל ושתיה- הקפידו להביא לנסיעות ארוכות אוכל מתאים שהילדים יכולים לאכול לבד. לא מומלץ לקחת אתכם מאכלים קשים מידי (כמו ביסלי) אלא פירות, כריכים וכו’. אם מדובר על תינוקות אז כמובן בקבוק שמוכן מראש. על מנת שלא יקרה מצב שהתינוק רעב ואז עוצרים את הרכב בצד הדרך על מנת להכין לו בקבוק. כמובן שכדאי להחזיק בהשג יד בקבוק עם מים על כל מקרה.
  2. עצירה להתרעננות- בנסיעות ארוכות מומלץ לעצור בכל שעה על מנת להתרענן, לחלץ עצמות, להתאוורר קצת,  ואז להמשיך בנסיעה כאשר כולם מרוצים ורגועים.
    20150707224852 (2)
  3. עצירה לשירותים- אני מחזיקה תמיד סיר באוטו. ואז במקרה שהילדה צריכה הפסקת פיפי פשוט עוצרים במקום בטוח ומשתמשים בסיר. יעיל גם למקרים שילדים לא מוכנים להשתמש בשירותים ציבוריים או לא מוכנים לעשות את צרכיהם בשטח.אפשר להחזיק ברכב כיסוי אסלה חד פעמיים למקרה שיש צורך להשתמש בשירותים של תחנת הדלק.
  4. ישיבה נוחה בכסא-  ישנם אביזרים שיכולים להפוך לילדים את הישיבה בטוחה ורגועה. ישנן כריות שתומכות בראש. לדוגמה- bcozzy -כרית תומכת לצוואר שמונעת מהראש להשמט לצדדים במשך הנסיעה. לפי האתר ניתן להשיג בריקושט ולמטייל. (לא ניסיתי בעצמי אבל שמעתי המלצות חמות)2016-01-26_11-03-45_001
  5. להשאיר דברים בהישג יד– בנסיעות ארוכות אני לוקחת איתי תיק קטן או שקית עם כל הדברים החשובים, מגבונים לחים, בקבוק מים, מוצץ, טישו, מסטיקים וחטיף קטן. כך נמנעים ממצבים של בכי היסטרי תוך כדי נסיעה. שולפים בקלות את המוצץ או הבקבוק וממשיכים בנסיעה.
  6. מוזיקה– אם הילדים אוהבים להאזין למוזיקה- ניתן כמובן לשמוע שירים וסיפורים שהילדים אוהבים. אבל אם נמאס לכם לשמוע שוב ושוב את אותם שירים, ניתן להביא לילד אוזניות אישיות על מנת שישמע לבד מוזיקה. זה יכול להיות בסמרטפון או בנגן. אם יש לכם במקרה בבוידם דיסקמן זה הזמן להשתמש בו.
  7. יצירות- לילדים שאוהבים יצירות ויכולים להעסיק את עצמם בשקט עם צבעים או טושים. ניתן להשיג בחנויות משחקי קופסא יעודיים לנסיעות.
    – יש לוחות מגנטיים שניתן לצייר עלייהם עם טושים או חותמות.
    – ניתן לקחת קרטון או ספר קשיח ועליו להניח או להצמיד דפים וכך לצייר גם בנסיעה.
    – ישנם מזוודות יצירה ייעודיות לנסיעות עם ילדים.
    -ניתן להשתמש בארגונית ולהניח בה טושים, צבעים, מדבקות וכו’

    $_12 (5)
    ארגונית. מתאימה לאביזרי יצירה או לשמירה בהישג יד של כל החפצים החשובים.

    7. משחקי דרך-
    לפעמים דווקא המשחקים הכי פשוטים הם הכי יעילים, לספור מכוניות אדומות, לספור משאיות, לערוך תחרויות, לשחק ארץ עיר וכו’
    ואם יש לכם תינוקות לפעמים הקשקשנים הכי פשוטים יכולים לעשות את ההבדל בין נסיעה מעייפת עם בכי לנסיעה רגועה.

    2016-01-26_18-12-46_001

    8. אייפד/סרטים- אפשרות נוספת היא לצפות בנסיעה בסרטים באייפד או בנייד.
    ישנם אפליקציות כמו הופ ילדות ישראלית שמכילות בתוכן משחקים, סרטונים ושירים. ניתן להוריד את האפליקציה ל-72 שעות בחינם. לאייפון לאנדרואיד.
    אגב, אם משתמשים באייפד ניתן לרכוש מחזיק ייעודי לרכב שמתלבש על גב הכסא.

    2016-01-26_18-15-42_001

     

    אם יש לכן רעינוות נוספים להעסיק את הילדים בדרך. אשמח לשמוע.

תודה לשלומית פרבר מהבלוג אמהות אורבניות על הרעיונות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן