פיאט 500x חווית נסיעה

 פיאט 500x, רוצה לדעת האם עגלה נכנסת בתא המטען?  איך הרכב בסיבובים? מה הצריכת דלק?

חיצונית הרכב הוא רכב פנאי חמוד ויפה לעין עם עיצוב איטלקי מרשים. זהו הרכב השני שפיאט הוציאה לאחר שרכשה את קרייזלר. הרכב בעיל מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטרים והמתחרים העיקריים של הרכב הם ניסן גו’ק ואופל מוקה.

העיצוב הפנימי הדשבורד בצבע הרכב מאד יפה, נקי ונותן תחושה שהשקיעו באמת בעיצוב. הכסאות מעוגלים וההגה נעים למגע.
2015-12-17_12-40-26_001

נוחות בתוך הרכב: הכסא מאד נח, ניתן גם לכוון את ההגה קדימה אחורה למעלה וללמטה יכול להיות שימושי מאד למי שמעט יותר נמוכה או למישהי בהריון שהבטן מקדימה מציקה.

הרכב מאובזר בתנאי אחסון שימושים ונדיבים בצדדים, ובתא כפפות כפול שחלקו העליון מקורר ואפשר להניח בו סנדוויץ או פחית משקה. זה נחמד 🙂

המושבים האחורים יכולים בקלות להכיל 2 כסאות בטיחות של ילדים או 3 ילדים ללא כסא.לא מרגישים בעיטות של ילדים על הכסא. כלומר המרווח מספיק גדול ונוח לשבת מאחורה.

עוד בנושא ילדים ובטיחות ניתן לנתק ברכב את כריות האוויר הקדמיות על מנת שיהיה אפשרי ובטוח לשים ילד עם כסא בטיחות במושב הקדמי.

תא המטען הוא בגודל 245 ליטר לא ענק ולא קטן, עגלה יכולה להכנס שם אבל תלוי מאד איזה דגם. מי שמתעניינת לקנות את הרכב מומלץ קודם לבדוק אם העגלה נכנסת.

מסך המגע בגודל 5 אינצ’ קטן ולא נח למגע, יש צורך ללחוץ יחסית חזק יחסית על מנת לנווט בו. בצג המידע הדיגיטלי שנמצא בלוח השעונים ניתן לראות מידע רב על הרכב כמו צריכת דלק, מצב המצבר, חום השמן, וכו’ ואינפורמציה נוספת ואפילו יש התרעה על טיפול קרוב. נניח טיפול שנתי שיש לבצע אחרי 15,000 ק”מ.

2015-12-17_13-01-34_001

הרכב שקיבלתי היה בעל בלם יד חשמלי במקום ידית רגילה, מבחינת נוחות ושימושיות זה זהה לבלם יד סטנדרטי. הרכב מגיע עם כפתור התנעה במקום להכניס את המפתח זה קיים ברכבים נוספים וזה נח מאד לדעתי.

ברכב קיימת גם מערכת בקרת שיוט שנהניתי מאד להשתמש בה, הגבלת מהירות שהפעלתי על מנת לא לעבור מהירות מותרת ולקבל דוח. ומערכת סטופ/סטרט שפועלת מעולה ולא מורגשת כלל.

הנה קצת הסברים על המושגים הללו.

בקרת שיוט  מערכת המאפשרת לקבוע מהירות מסויימת והרכב משייט ונוסע על אותה מהירות שנקבעה ללא צורך בלחיצה על הגז, בקרת שיוט מתבטלת באופן אוטומטי כאשר לוחצים על הברקס. המערכת זוכרת את המהירות האחרונה שנקבעה לה גם אחרי שבוטלה. מערכת זו יעילה בעיקר בנסיעות ארוכות ובכביש ישר, המערכת מאפשרת להוריד את הרגל מההגה ורק לכוון את ההגה לפי תנאי הכביש.

הגבלת מהירות היא פונקציה המאפשרת להגדיר מהירות מסויימת שאותה הרכב בשום אופן לא יעבור. זהו כלי יעיל לחסכון בדוחות תנועה 🙂

מערכת סטופ סטארט מערכת המכבה את המנוע כאשר נמצאים במצב סרק (רמזור למשל) ההתנעה מחדש נעשית אוטומטית כאשר לוחצים שוב על דוושת הגז. המערכת מיועדת בעיקר על מנת לחסוך בדלק.

חווית הנסיעה: נסעתי עם פיאט 500X פעמיים לירושלים בכביש 1 ובכביש המפותל שליד מבשרת. הרכב שקט מאד, עובר את הסיבובים בקלות ובכיף, ממש נהניתי לסוע בו. למרות שיחסית לרכבים אחרים מרגישים מהמורות בכביש בצורה יחסית משמעותית.

ברכב קיימת אפשרות להעברה למצב ספורט, ולמצב נהיגה במזג אוויר סוער (מתאים יותר לאירופה, גשם כמו אצלינו לא נחשב)

פיאט 500x

לסיכום: פיאט 500x הוא רכב נח, מפנק, עם עיצוב משגע. רכב בטיחותי שמתאים גם למשפחות שאוהבות לטייל. מתאים למשפחה עד 2 ילדים. לעיתים גם לשלושה.

והנה איור נחמד שמסכם כמה פרמטרים חשובים.פיאט (2)
כדי לקבל עוד מידע, טיפים ועדכונים את מוזמנת להכניס כתובת מייל בקוביה בצד שמאל —>

מוזמנת גם לעקוב אחרי “אוטול’ה” בפייסבוק

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן