סקודה פאביה חווית נסיעה

קיבלתי סקודה פאביה לשלושה ימים על מנת לכתוב את חוויותי מהנסיעה. הרכב שקיבלתי היה ברמת אבזור הכי גבוהה- סקודה פאביה סטייל.

הרכב הוא סופר מיני, המתחרים העיקריים שלו בקטגוריה הם יונדאי I 20 ואופל קורסה.

ממבט ראשון הרכב נראה קטן, חמוד, ופרקטי. אהבתי את העיצוב ובמיוחד את האופציה לבחור את צבע הגג וצבע החישוקים וליצור רכב עם עיצוב אישי.

הרכב הוא ללא צורך במפתח, האופציה קיימת רק ברמת הגימורסטייל. פשוט שמים את המפתח בתיק או בכיס באופן קבוע. כאשר מתקרבים לרכב הוא מזהה אוטומטית את המפתח ופותח לבד את הרכב, ללא צורך בחיפוש בתיק אחר המפתח או לחיצה על השלט. נח במיוחד כשהידיים תפוסות עם חפצים/ תיקים/ ילדים. גם בתוך הרכב אין צורך להשתמש במפתח לצורך התנעה אלא פשוט ללחוץ על הברקס ועל כפתור התנעה וזהו. אין ספק שזה נח ושימושי.

תא המטען:

התא בגודל 305 ליטר ניתן לקפל את הכסאות ולהגיע לתא מטען בגודל 1,125 ליטר.

ישנה בעיה קטנה, כאשר פותחים את תא המטען הוא נפתח ונהיה גבוה מאד, אני בגובה 1.58 והתקשתי להגיע לתא המטען כדי לסגור אותו. אומנם יש ידית אחיזה אך היא ממוקמת בצד ולכן זה הרבה יותר כבד ומקשה על הסגירה. לדעתיזה חסרון גדול מאד של הרכב. הוא מתאים לגובה 1.65 ומעלה.

עיצוב:

ההגה עשוי מעור נעים מאד, הריפודים מבד גינס יפה, ונראה שהשקיעו מאד בעיצוב ובנוחות הפנימית של הרכב.

מרווח פנימי:

בין שני המושבים הקדמים יש תא אחסון לחפצים קטנים. כאשר התא מקופל כלפי מטה ניתן להניח עליו את היד, אך הוא מפריע כאשר רוצים להזיז את ידית ההילוכים. המיקום שלו מעט תקוע לטעמי.

ישיבה מאחורניצן בת ה-3 ישבה על כסא בטיחות מאחור והיה לה קצת צפוף. קיבלנו הרבה בעיטות לא נעימות והיא התלוננה שהכסא שלנו מפריע לה לרגליים.

גם אחי בן 19 שהוא רזה ובגובה ממוצע ישב מאחור והתלונן על צפיפות.אז אומנם יש מאחור 3 חגורות בטיחות אבל בסופו של דבר 3 מבוגרים לא יכולים לשבת בנוחות מאחורה. הגיוני זו מכונית מיני ולא אמורה להיות משפחתית.

גאדגטים:

יש שליטה מההגה על מערכת השמע והדיבורית. ניתן לחבר את הטלפון לדיבורית בצורה קלה ואינטואיבית ולשלוט על הדיבורית הרדיו והגדרות נוספות עי מסך מגע קטן.

אהבתי מאד את האפשרות לכוון את האורות על מצב אוטומט ואז לא צריך להדליק ולכבות אף פעם את האורות. הם נדלקים לבד לפי הצורך, אם זה ערפל, חניון, יום או לילה. וכמובן ביציאה מהרכב האורות כבים לבד.

ביצועים:

לרכב יש תיבת הילוכים DSG- למי שלא יודעת במה מדוברתיבת ההילוכים האוטומאטית כפולת מצמדים

(Direct Shift Box)תיבה זו משלבת את כל התכונות הטובות של תיבות ההילוכים הידניות ותיבות ההילוכים האוטומטיות.

היא מאפשרת החלפת הילוכים מהירה ומדויקת וכן השגת תאוצה מעולה. היא מביאה לנוחות ושליטה בתיבת ההילוכים. כמו כן היא עוזרת לשמור על אופטימליות של המנוע וצריכת דלק נמוכה. 

הנהיגה עם תיבת ההילוכים הרובוטית דורשת מעט הסתגלות אך כאשר מתרגלים, מבינים כי זה יתרון, כאשר מאיצים אומנם יש רבע שנייה או פחות של השהייה אך לאחר מכן הרכב מאיץ מהר מאד ובבת אחת

ולכן לנסוע עם כזה רכב אחרי שמתרגלים זה בסך הכל חוויה טובה.

ברכב מותקנת מערכת start /stpo שמכבה את המנוע בתוך העיר כאשר מבצעים עצירה מוחלטת ברמזור או בפקק תנועה כאשר מורידים את הרגל מהברקס על מנת להמשיך לנסוע מרגישים בבירור את הרכב מתניע מחדש. אני אישית לא אהבתי את התחושה וכיביתי בחלק מהזמן את המערכת. מצד שני זה אמור לחסוך בנסיעה בתוך העיר כ– 20 % מצריכת הדלק אז אולי זה שווה את זה.

נסיעה בינעירונית: יחסית למכוניות אחרות מרגישים בורות ומהמורות בכביש. בסך הכל אני מתארת את חווית הנהיגה ברכב כנעימה אם כי דורשת הסתגלות מסויימת.

מחירמחירה של סקודה פאביה הינו כ 100,000 שחהאם זה שווה את המחיר או לא. זו החלטה שלכם.

האם מתאים למשפחה עם ילדים?

פחות, אבל יכולה בהחלט להתאים כרכב שני או לזוג צעיר עם תינוק.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן