גרר גרר מתי תגיע? איך ניתן להמנע מההמתנה המייאשת לגרר?

האם ההמתנה לגרר הכרחית או שניתן לטפל לבד בתקלות ללא הצורך לחכות שיגיע?

יצאתי ליום כיף ביחד עם מכונאי של שגריר במטרה לגלות סוף סוף את התשובה לשאלה שכה העסיקה אותי. אך המטרה העיקרית של הכתבה היא לבדוק מהן התקלות הנפוצות והאם היה אפשר לפתור אותן לבד בלי להמתין לשירות או גרר.

חיים המכונאי שנסעתי עימו סיפר לי כי רוב הקריאות שהוא מגיע אלייהן הן או ממצברים, אזעקות או משאבות דלק. הרבה פעמים אנשים ונשים לא שמים לב למנורות וכתוצאה מכך נוצרות תקלות גדולות יותר. לעתים, מזמינים גרר, ממתינים, מחכים ומתעצבנים ובסופו של דבר מדובר על תקלה קלה שיכולה להיות מטופלת לבד ובקלות. למשל אנשים שהמתינו לגרר ובסופו של דבר הרכב לא נסע כי היה פשוט חסר דלק.

הגענו לתקלה הראשונה בגבעת שמואל למקרה קלאסי רכב שלא מתניע, חיים חיבר מכשיר שבודק מה החוזק של המצבר וראה כי המצבר חלש. לאחר מכן הוא חיבר לרכב בוסטר על ידי כבלים (זה זהה להתנעה עם כבלים מרכב אחר) והרכב התניע. להסבר על בוסטר ניתן לקרוא כאן. 

איך אפשר היה למנוע את הקריאה?

– אפשר לראות בקלות רשום על המצבר שתאריך יצור 8/11 כלומר 4 שנים. מצבר בד”כ לא מחזיק יותר מכך. לכן, אם קורה שהרכב לא מתניע והמצבר ישן תוכלו לדעת לבד שהבעיה ככל הנראה במצבר.

– ניתן במקום להמתין למצוא מישהו עם רכב אחר ולהתניע עם כבלים.

מיד כאשר סיימנו את הטיפול במקרה זה קיבלנו קריאה נוספת בפתח תקווה על רכב שלא הצליח להתניע. הגענו למקום ובדקנו את אותן הבדיקות כמו במקרה הקודם. אך הפעם הבעיה היתה באלטרנטור. (האלטרנטור זה החלק שתפקידו להטעין את המצבר)

במקרה של בעיה באלטרנטור לא יעזור רק בוסטר ועזרה בהתנעה כי הרכב יכול בכל רגע נתון להכבות. ביקשנו מהגברת לסוע למוסך ונסענו אחריה. באמצע הדרך שוב כבה לה המנוע, התנענו לה שוב את הרכב. וליוונו אותה בשלום עד לפתח המוסך.

במקרה הזה הקריאה אכן היתה קריאה שגם אני אישית לא בטוחה שהיתי יודעת לטפל בה לבד. אז טוב שיש את שגריר.

בין הנסיעות חיים סיפר לי על מקרה שקרה בעבר, הוא הגיע לעזור לאישה עם פנצ’ר, תיקן לה אותו כמובן ואחרי שסיים אמרה לו הגברת שזה לא שווה שהוא תיקן לה בלי להסביר, כי אם זה יקרה לה שוב היא לא תדע להסתדר לבד. (אין ספק מדובר על גברת כלבבי)  חיים לימד אותה איך להחליף גלגל בעצמה, תחושת הסיפוק שהייתה לה הייתה מדהימה! היא הודתה לו שוב ושוב, תכל’ס אין תחושת סיפוק כמו לדעת להסתדר לבד ולהיות עצמאית. 

הצלחנו לנוח כמה דקות ואז קיבלנו עוד קריאה, הפעם שוב הייתה בעיה במצבר, החלפנו ללקוח לאחד חדש ובתוך כמה דקות סיימנו. במקרה זה הלקוח יכל להתניע עם כבלים ולרכוש מצבר חדש לאחר ביצוע סקר שוק.

לסיכום: קריאות רבות למוקד חילוץ או גרר יכולות בעצם להפתר לבד אם על ידי התנעה עם כבלים, תשומת לב לתאריך תוקף של המצבר, מנורות שדולקות וכו’

כמובן שגם במקרה של פנצ’ר חבל להמתין לקבל שירות כי להחליף לבד גלגל זו לא בעיה. הנה פוסט שכתבתי על החלפת גלגל כדאי לתרגל את זה לפחות פעם אחת על מנת שבזמן אמת תוכלי לדעת לעשות את זה בלי חשש.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן