הכנת רכב לחורף – כל מה שאת צריכה לדעת

כדי להכין את הרכב לחורף ולגשם יש כמה בדיקות חשובות שמומלץ לבצע.

אומנם בארץ אין מזג אוויר קיצוני, אך עדיין חשוב לוודא לפני החורף שהכל בסדר. מספיק שפעם אחת משהו לא תקין כבר יכול לקרות חס וחלילה אסון. רכב לא תקין מתקשה להתמודד עם תנאי חורף, והזנחה של מערכות החשובות לבטיחות גם אם מדובר ברכב חדש יכולים להפוך אותו למסוכן.

אז הנה כמה דברים שכדאי לבדוק לפני בוא החורף:

צמיגים:

כאשר הכביש רטוב אחיזת הצמיג בכביש פחות ולכן יש להקפיד על תקינותם של הצמיגים. בכל צמיג ישנם חריצים שמיועדים כדי לנקז את המיםבמידה והצמיגים שחוקים הניקוז לא יהיה יעילולכן חשוב לבדוק שהצמיגים לא שחוקים ובלויים יתר על המידהניתן לבדוק זאת לפי עומק החריצים, החריצים צריכים להיות עד 5 מילמטר. כמו כן לבדוק שהצמיגים לא יבשים או סדוקים דבר המשפיע על כישורי האחיזה שלהם בכבישבכל מקרה כדאי לקפוץ לפני תחילת החורף לצמיגיה ולבדוק שהכל תקין.

בנוסף, מומלץ באופן קבוע יש לבדוק את מידת הלחץ של הצמיגים ולוודא שהצמיגים מנופחים כראוי- הנה תזכורת איך עושים את זה. 

כמו כן כדאי לבדוק שהצמיג הרזרבי באוטו במצב תקין ולזכור לנפח גם אותו 🙂 עוד כמה דברים שכדאי לדעת על הגלגל הרזרבי.

אורות:

מזג האוויר בחורף ובעיקר מצבים של גשם וערפל יכולים לגרום לראיה לקויה. לכן חשוב לבדוק שכל המנורות כולל מנורות הערפל תקינות. בשביל לעשות זאת ניתן לשבת ברכב וולבקש ממישהי לצאת החוצה, להדליק את האורות ובלבדוק שכל המנורות, האיתותים, מנורות הבלמים ומנורות הערפל עובדים בצורה תקינה. אני עושה מידי פעם את הבדיקה אך בחורף זה הרבה יותר קריטי.

מגבים:

מגבים תקינים יעזרו לך לראות את הדרך ביום גשום. לכן חשוב לבדוק שהם לא יבשים או סדוקיםאם המגבים לא תקינים יש להחליפם. ניתן לרכוש מגבים בעלות של עשרות שקלים בודדים (30-40 ש”ח) בתחנות דלק/ פנצ’ריות/ חנויות לאביזרי רכב וכו’

מזגן:

כשם שהמזגן שימושי בקיץ כך הוא חשוב גם בחורף, הוא מפשיר את האדים וגורם שלא נקפא מקור בנסיעה, בדקי שהמזגן אכן מוציא אוויר חם ושהוא תקין.

אגב, בנסיעה בחורף יותר בטוח להדליק מזגן ולא להשאר ברכב עם מעיל או בגדים עבים מידי. וזאת על מנת לשמור על יכולת תגובה מהירה.

מצבר:

המצבר רגיש לתנאים של קור וחום קיצוני. רוב המקרים שאנשים נתקעים עם מצבר לא תקין קורים בימים הראשונים של הגשם. לכן כדאי לפני תחילת החורף לבצע בדיקה שהמצבר אכן תקין.

ניתן לגשת למרכז שירות של חברת המצברים ולבדוק את מצבו.

שמן ומים:

מומלץ לעשות מידי פעם בדיקות שמן ומים בכל רכב, וכמובן שחשוב לבצע זאת גם לפני החורף. תזכורת איך בודקים שמן ומים.

והנה רשימה של דברים שתמיד צריך שיהיו ברכב.

אז שיהיה לכולנו חורף נעים ובריא

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן